Negatyvieji pasauliečiai

Bernardinai rašo:

Kuo skiriasi pozityvusis pasaulietiškumas nuo negatyviojo? Leiskime į šį klausimą atsakyti šalies, kuri buvo ir tebėra pasaulietiškumo tvirtovė, vadovui. „Norėčiau pozityvaus pasaulietiškumo iškilimo, tokio pasaulietiškumo, kuris, saugodamas mąstymo, kaip ir tikėjimo arba netikėjimo laisvę, nelaikytų religijų pavojumi, bet greičiau resursu ir dialoguotų su pagrindinėmis religinėmis tradicijomis“, – 2007-ųjų gruodį Romoje pareiškė Prancūzijos prezidentas Nicolas Sarkozy, smarkiai įpykinęs kai kuriuos savo bendrapiliečius, kurie pasijuto užgauti, kai „tarp eilučių“ buvo priskirti nebrandaus pasaulietiškumo išpažinėjams.

 Ką manau?

Pozityvus pasaulietiškumas yra tas, kuris laiko religijas resursu? Kuris dialoguoja su pagrindinėmis religinėmis tradicijomis? Nė velnio! Kodėl antimokslinį požiūrį ir prietarų sklaidą reikėtų vadinti resursu? Kodėl diskriminaciją palaikančias tradicijas reikėtų laikyti dialogo vertu partneriu? Aš visgi sakyčiau, kad tas N. Sarkozy apibūdintas pasaulietiškumas yra ne pozityvus, o veidmainiškas: viena vertus nepritariam, o kita vertus palaikom visokias religines nesąmones.

Komentarų: 4

  1. Sarkazmas on Balandis 11th, 2012

    Leistis į dialogą yra prasmės tik tada, kai abi pusės su tuo sutinka. Kaip galima konstruktyviai komunikuoti su religijomis, kurios tvirtina, kad smurtas kitatikių ir ateistų atžvilgiu yra ne tik sveikintinas, bet ir propaguotinas? Kurios turi pretenzijų kištis į net ir jas neišpažįstančių žmonių asmeninius gyvenimus įstatyminės prievartos būdu? Lygiai taip pat sėkmingai galima būtų siūlyti dialogą skirtumams išspręsti tamsiame užkampyje sutiktam maniakui, kurie, kaip žinoma, yra stabilūs bei geranoriškai tipai iš principo.

  2. Sejanus on Balandis 11th, 2012

    bernardinai galėtų parašyti ir apie tai, kiek į dialogus su netikinčiaisiais leisdavosi RKB, kai dar buvo svarbi politinė jėga. Kažkodėl dialogo poreikis atsirado tik krikščionybės saulėlydyje, kai daugumoje šalių RKB teisės ir privilegijos priklauso tik nuo pasauliečių malonės.

  3. Hmz on Balandis 11th, 2012

    Manau, tikrai yra kažkiek pozityvių pasauliečių, kuriems religija yra vertingas resursas – šie pasauliečiai pardavinėja visokias Marijas, kryžiukus, šventas knygeles ir kitas prekes lengvatikiams.

  4. Niemand on Balandis 13th, 2012

    „Kaip galima konstruktyviai komunikuoti su religijomis“

    Žiūrint kaip suprasti konstruktyvią komunikaciją.
    Jei pragmatiškai, tai galima pasinaudoti religingų asmenų vertybėmis vadybiniais tikslais subtiliai priverčiant juos tarnauti sau. Pvz.: tikras katalikas turi balsuoti už konservus, nes visi likę yra ištvirkėliai ir nori sunaikinti bažnyčią; tikras katalikas nepirks nieko iš įmonės B, nes jos savininkai yra „buldozeriniai ateistai“ ir ištvirkėliai, tik įmonėje A jūs rasite tikrą nuoširdžiai krikščionišką aptarnavimą.

    Tą galima vadinti konstruktyviu, t.y. naudingu tam tikrai komunikuojančiai pusei, kuri visai nebūtinai yra bažnyčia. ;)