Pedagogai piktinasi laisvamaniais

Lietuvos rytas skelbia:

Šiandien jauni tėvai su siaubu stebi kiek paūgėjusius vaikus ir šiuolaikinius jaunuolius – laisvamanius, negerbiančius vyresniųjų, išdidžius, nepaklūstančius tėvams, vertinančius tik pinigus, bet nemokančius dirbti. Net ir labiausiai vaikus mylintys suaugusieji užduoda klausimą: „kaip auklėti vaiką, kad jis užaugtų geru žmogumi?“

Pasipiktinčiau, bet nė kiek nenustebčiau, jei laisvamanystę šalia visokių neigiamų ir nelabai neigiamų bruožų priskirtų koks nors kunigas. Deja, kai tai daro pedagogė (Lina Lenartavičienė, Vilniaus nevalstybinio SOS darželio auklėtoja – ekspertė), tai jau tenka sunerimti. Kai švietimu užsiimantys žmonės, piktinasi vaikų gebėjimu remtis įrodymais ir netikėti autoritetais, tai yra labai labai labai blogai.

Žodynėlis

Laisvamanis pagal Meriam Webster žodyną (mano vertimas):

asmuo, kuris formuoja savo nuomonę remdamasis įrodymais nepriklausomai nuo autoritetų. Ypač: asmuo abejojantis ar netikintis religinėmis dogmomis.

Komentarų: 57

  1. Crabas_kanibalas on Lapkritis 25th, 2011
  2. Sarkazmas on Lapkritis 25th, 2011

    O už ką tuos vyresniuosius automatiškai gerbti? Kad atsitiktinai gimė anksčiau? Tai dar nereiškia, kad jie kažką svarbaus suprato, išmoko ir pagarbos nusipelnė.Bet kuri mumija tokiu atveju yra labai gerbtina.

  3. Lukas on Lapkritis 25th, 2011

    laisvamanio antonimas – vergaprotis.

  4. Sejanus on Lapkritis 25th, 2011

    Viskas su ja aišku kaip 2×2. Nekompetetinga pedagogė, nesusitvarkanti su vaikais, verkia dėl nykstančio dirbtinai sukurto autoriteto, kuriuo ir tesugebėjo remtis savo darbe. Matęs ir išklausęs tokių kokį šimtą.

  5. qw on Lapkritis 25th, 2011

    Šiaip jau straipsnį visą perskaitykit. Ji gal tiesiog nežino žodžio „laisvamanis“ reikšmės. Nes kitos mintys straipsnyje šiaip jau geros. O pats šis žodis pavartotas tik vieną kartą, toliau straispnyje kalbama apie atsakomybę auginant vaikus.

  6. romperas on Lapkritis 25th, 2011

    Iš internetinio Lietuvių kalbos žodyno:
    2 laisvamãnis, -ė adj. (2) BŽ504 kuris laisvų pažiūrų, laisvamaniškas.
    Straipsnyje greičiau kad ši žodžio reikšmė. Jaunimas turi laisvesnį požiūrį į viską, ne tik į religiją. Šiuolaikinis žmogus greičiau remiasi ne įrodymais, o gali suabejoti viskuo, kuo tik galima suabejoti, nes kaip tik daug kam nėra įrodymų.

  7. hadrian on Lapkritis 25th, 2011

    Ačiū įrašo autoriui už nuorodą. Sejanus apibendrino mano paties požiūri artimiausiai. Net jei straipsnio autorė ir nesupranta savo vartojamų sąvokų, toks pastarųjų diskreditavimas nėra sveikintinas.

    Norėjau nebent papildomai atsakyti į šitą:

    „Šiuolaikinis žmogus greičiau remiasi ne įrodymais, o gali suabejoti viskuo, kuo tik galima suabejoti, nes kaip tik daug kam nėra įrodymų“

    Nesuprantu šio sakinio (atliekančio kelis teiginius?) :)

    (1) šiuolaikinis žmogus greičiau remiasi ne įrodymais – o kuo jis remiasi?

    (a) nes šiuolaikinis žmogus būtent remiasi įrodymais (i.e. nori žinoti KODĖL iš jo reikalaujama elgtis vienaip ar kitaip);

    (b) priešingai, „nešiuolaikiniai“ tėvai / pedagogai, norėtų, kad jų murodymus vaikai vykdytų vien „iš pagarbos“

    (2) gali suabejoti viskuo, nes kaip tik daug kam nėra įrodymų:

    (a) nekalbame apie įrodymus įrodymų griežta moksline prasme, kalbame apie racionalų argumentavimą; didžioji dauguma, jei ne absoliučiai visi tėvų nurodymai vaikams gali būti racionaliai argumentuoti;

    (b) jei kažkurie nurodymai negali būti racionaliai argumentuoti, tada nėra racionalios priežasties juos nei duoti, nei atlikti :)

  8. romperas on Lapkritis 26th, 2011

    hadrian, mano komentaras yra apie laisvamanio sąvoką lrytas straipsnio ištraukos kontekste. Skaityk ne tik tą sakinį, kurį komentuoji, bet visą komentarą.
    Aš, tarp kitko, nelaikau argumentų priimtinumo įrodymais. Ypač etikos srityje. Įrodymai turėtų atitiktį tiesą. Kokia tiesa prie pažiūrų laisvės?

  9. hadrian on Lapkritis 26th, 2011

    romperai, bendraujant su vaikais (ypač paaugliais) „tiesa“ absoliučia prasme nėra relevant, jiems svarbus tos tiesos pateikimo būdas:

    - dažnai tėvai / mokytojai pasirenka „autoritarinį“ kelią, kai vaikams duodami nurodymai „daryk tą ir tą“, o į klausimą „kodėl?“ atsakoma „nes aš taip pasakiau“; maištavimas prieš panašius nurodymus įvardijamas kaip „šiuolaikinio jaunimo“ „nepagarba“ ar / ir „laisvamanystė“;

    - kalbėdamas apie argumentus turėjau galvoj kitokį bendravimo būdą: kai su vaiku bendraujama kaip su gebančiu protauti ar gebančiu suprasti nesudėtingus priežasties / pasekmės argumentus; šiuo atveju tėvai stengiasi vengti emocijų sukeltų nurodymų (pvz kai vaikas piktai išvaromas iš kambario, nors niekuo nenusikalto – tiesiog tėvui susinervinus dėl blogos žinios iš darbo, etc.), o vaikam duodami nurodymai seka iš tam tikros NUOSEKLIOS sistemos; vaikui ši sistema kantriai aiškinama, kartu su jos privalumais (bei trūkumais), stengiamasi jį motyvuoti šią sistemą išpažinti; tokiu būdu tėvai išvengia prieštaringų nurodymų, o vaikai visada žino ko gali iš jų tikėtis ir kodėl – nebijodami netikėtų tėvų kaprizų, patys galėdami logiškai suprasti priežasties / pasekmės seka.

    Trumpai, pirmojo metodo naudojimas neišvengiamai veda į maištą prieš nepagrįstą reikalavimą „gerbti“ dirbtinį autoritetą, antrasis – į norą sekti natūraliu autoritetu.

    Savo komentare tu neigiamai pasisakei apie „šiuolaikinių žmonių“ polinkį „viskuo abejuoti“ – savo atsakyme su tuo nesutikau (neturi nieko bendro su mano nemokėjimu skaityti tavo „viso komentaro“). Skepticizmas – abejojimas bet kuo, kas pateikiama be jokių racionalių argumentų – kaip ir žmonėmis, be pagrindo reikalaujančiais laikyti save autoritetais – yra labai sveikas ir sveikintinas bruožas!

  10. romperas on Lapkritis 26th, 2011

    hadrian, iš kur ištraukei, kad pasisakiau neigiamai? Aš tik patikslinau žodžio prasmę. Straipsnio autorė laisvamanybę vertina greičiau neigiamai, nes ji pedagogė ir jai tenka dirbti su vaikais, kurie atsineša iš namų daug tiesų, o aš niekaip nevertinu.

  11. Sejanus on Lapkritis 26th, 2011

    O už ką tuos vyresniuosius automatiškai gerbti? Kad atsitiktinai gimė anksčiau?

    Už tai, kad vaikai dažniausiai gyvena iš tų vyresnių kišenės (tiesiogiai iš tėvų ir netiesiogiai iš visų mokesčių mokėtojų), iš jų kišenės mokosi, gydosi, naudojasi įvairiomis piniginėmis lengvatomis (transportas, bilietai į muziejus, etc.), mažesne atsakomybe prieš įstatymus (kuri perkeliama tėvams/globėjams), už tai kad mokytojai dirba už grašius iš idėjos kad kažkiek apšviestų durną paauglio galvą, už tai kad jei paaugliams reikėtų lygiomis teisėmis varžytis dėl išgyvenimo su suaugusiaisiais jie padvėstų per pora mėnesių ir taip toliau ir taip toliau.

  12. Anonimas on Lapkritis 28th, 2011

    Romperai,
    Toks paaiskinimas :
    2 laisvamãnis, -ė adj. (2) BŽ504 kuris laisvų pažiūrų, laisvamaniškas.
    atrodo kvailas nes aiskinamas zodis naudojant ta pati zodi ar jo sakni ir tai nelabai ka paaiskina.

  13. Sarkazmas on Lapkritis 28th, 2011

    Pastebėjau, Sejanus, kad tamstos argumentas yra „kas moka, tas ir muziką užsako“. Deja, demokratijos principas yra, kad visi žmonės yra lygūs su lygiomis teisėmis. Tad klykauti: „Aš už tavo gydymą moku, daryk, kaip aš sakau“ yra ne tik nepagrįstas, bet ir amoralus. Pagarbos neišsireikalausi, tai yra laisvai duodamas dalykas. Ir tikrai neperkamas. Ir iš kur po to atsiranda paaugliai, kurie mano, jog viskas perkama ir parduodama, man įdomu? Taigi seka tamstos „etišku“ pavyzdžiu.

  14. romperas on Lapkritis 28th, 2011

    Anonime, žodžio reikšmė kitais žodžiais yra pateikta, o nemokančiam lietuviškai bus patogu žinoti, kad laisvamaniškas ir laisvamanis reiškia tą patį.

  15. Sejanus on Lapkritis 28th, 2011

    Sarkazmai, jei visi žmonės lygūs su lygiomis teisėmis tai kodėl paaugliai nesusimoka patys už savo mokslą, gydymą, troleibusus, kodėl įstatymai jiems skiria žymiai švelnesnes bausmes už nusikaltimus ir t.t. ir t.t.? Ar tik nebūsi truputį per plačiai supratęs, ką reiškia „visi žmonės“ ir „lygūs“ :)

  16. Sejanus on Lapkritis 28th, 2011

    Aš aišku sutinku, kad pagarba duodama laisvai. Ir akivaizdu, kad paaugliai dėl savo stipriai riboto pasaulio supratimo, maištingumo ir kitų priežasčių nemato, dėl ko reikia gerbti vyresnius. Tu atrodo irgi nematei, tai kelias priežastis parašiau.

    Jei šios priežastys tau atrodo nepakankamos, t.y. jei žmonės neužsitarnauja net pagarbos už visa tai ką daro paauglių labui, tai ką padarysi, turime skirtingas vertybes. O dėl kokių priežastis pats laikai pakankamas pagarbai?

  17. Sejanus on Lapkritis 28th, 2011

    Galiausiai, nelabai matau, kur aš būčiau klykavęs kad moku už kažkieno gydymą todėl reikalauju pagarbos. Ar kas nors kitas taip klykavęs.

  18. Anonimas on Lapkritis 29th, 2011

    Romperai, ar pats bent jau supratai ka parasei ? Nes as nelabai supratau ka cia norejai pasakyt. Prie ko cia mokanciam ar nemokanciam lietuviskai, prie ko cia kas reiskia ta pati .. Ijunk logika atsakinedamas ar jos neturi ?

  19. romperas on Lapkritis 29th, 2011

    Anonime, lkz.lt gali naudotis ne tik gerai mokantis lietuvių kalbą. Turėtum sutikti, kad laisvamanis ir laisvamaniškas yra du žodžiai. Nemokantis kalbos gerai gali ir nežinoti, kad tai kai kuriais atvejais reiškia tą patį. O atvejis, kai reiškia tą patį, yra būtent kai tai ne Laisvamanių etinės kultūros draugijos narys, o žmogus su laisvom pažiūrom.
    Ir nesigirk išmanantis logikoje. Negražu, kai iš tikro yra kitaip ;)

  20. beast on Lapkritis 29th, 2011

    As visgi manau, kad pagarba reikia uzsitarnaut. Ta automatine pagarba vyresniems yra visiskai absurdiska ideja. Visada man tokia atrode. Taip pat kaip betkoks autoritetas kuris autoritetu turetu buti automatiskai. Pvz mano paties tevai man visad buvo autoritetas. Bet tam yra priezasciu. Cia zinoma nuomones klausimas, kaip ir didzioji dalis etiniu klausimu. Bet as buvau „auklejams“ didelio skaiciaus pedagogu per savo dar nelabai ilga gyvenima. Kaipkurie ju verti pagaros. Dauguma ne – taskas.

    Bet as pats matyt ir priklausau tiem maistininkam, laisvamaniam, skeptikam ir didelis priedas – plevesom. Turbut todel jie man neatrodo tokie jau blogi. Ju jaunimo tarpe visada buvo ir visada bus. Ir visada bus „senimo“ (atsiprasau uz toki issireiskima – sikart pasirode kad tinka) kuris bus nepatenkintas jaunimu ir bumbes ta anegdotine eilus: „o va mano laikais…“

  21. Artūras on Lapkritis 29th, 2011

    mielas ateiste, pasitinkrink el. paštą. labai norėčiau gauti iš tamstos atsakymą :)

  22. Banas on Lapkritis 30th, 2011

    „Ta automatine pagarba vyresniems yra visiskai absurdiska ideja.“

    tai troleibuse uzleidi senutei vieta ar sedi kiausius isvertes, kol ji stovi?

  23. skeptikas on Lapkritis 30th, 2011

    Bent jau aš pats užleidžiu vietą ne dėl pagarbos dėl amžiaus, o dėl fizinės būklės. Tai gali būti jaunesnė už mane besiaukianti moteris, tai gali būti už mane jaunesnis, bet gerokai tvirtesnis jaunuolis su ramentais, arba sunkiai paeinanti senutė.

    Tai tiesiog empatijos ir bendardarbiavimo išraiška, o ne pagarba.

  24. Banas on Lapkritis 30th, 2011

    is kur tu zinai kokia senutes bukle? tu dar ja ir diskriminuoji. tave bausti reikia.

  25. Sarkazmas on Lapkritis 30th, 2011

    Sejanus, vėl tamsta apie pinigus. Kas liečia švelnesnes bausmes etc, kas jus labai kabina, tai yra ne nelygybės kaip tokios, o veiksnumo „lygio“ atspindys. Suaugusio psichiškai atsilikusio žmogaus irgi nebaudžia visu smarkumu. Tačiau tai nereikš, kad gatvėje jį sutikęs, gali duoti į snukį ir nueiti lyg niekur nieko. Be to, dauguma žmonių mokesčius moka ne dėl noro rūpintis paaugliais, o dėl to, kad už mokesčių slėpimą bei vengimą juos mokėti baudžiama. Paprasta motyvacija.

  26. Sejanus on Lapkritis 30th, 2011

    beast, aš ką tik išvardijau, kaip suaugę užsitarnavo pagarbą iš paauglių. Jei to neužtenka, sakyk meldžiu ką dar turėtų padaryti? Ar tiesiog imi viską „for granted“ ir nepagalvoji, kad imi tik todėl kad kažkas duoda? Gal padėtų pokalbiai su labiau atsilikusių šalių vaikais, ar pasiskaitymai apie kokio nors XIX a. fabrikus ir anglies kasyklas? Primintų, kad paaugliai visas lengvatas turi nes jiems jas duoda suaugę?

  27. Sejanus on Lapkritis 30th, 2011

    Žodžiu Sarkazme, už visa tai, ką suaugę daro dėl paauglių, jie nenusipelno nei pagarbos?

  28. Crabas_kanibalas on Lapkritis 30th, 2011

    Man toks vaizdas, kad kai kurie galvoja, kad jei negerbi suaugusių-tėvų reiškia automatiškai nesi dėkingas už tai ką jie gero padarė. Už gerus darbus dėkingumas lieka, bet kontekste blogų dalykų pagarba dažnai dingsta. Paauglys gali būti dėkingas tėvui už išlaikymą, bet negerbti jo dėl netinkamo auklėjimo, mušimo ir pan. Toks vaizdas, kad tėvai pyksta, jog nesugeba nusipirkti vaikų pagarbą, maždaug aš tave maitinu duodu stogą virš galvos, dabar gerbk mane, o gerbk reiškia neklausinėk mano autoriteto ir aklai paklusk :)

  29. Crabas_kanibalas on Lapkritis 30th, 2011

    Beje dėl pinigų vertinimo ir materializmo, man labai įdomu, ar ne tie patys suaugę sukūrė tokią visuomenę? Ar nesuaugę kuria absurdiškus materialistinius idealus ir reklamuoja per visus galus? Ir kai jaunas žmogus be kritinio mąstymo ant to užkimba, kaltas jis? Wtf :) Čia kaip vaikui duoti heroino ir įkalbėti jį pabandyti, o paskui kaltinti jį, kad jis narkomanas.

  30. Sejanus on Lapkritis 30th, 2011

    Krabe, tai suprantama, kad pagarba gali dingti dėl atitinkamo elgesio. Bet žmonės kalbėjo, kad pagarbą reikia užsitarnauti, klausė už ką gerbti, tai ir atsakiau už ką gerbti ir kaip užsitarnavo.

    Dėl pinigų vertinimo, tai jų pačių savaime beveik niekas nevertina. Antraip pultų litus keistis į Zimbabvės dolerius, kad daugiau turėtų. Vertina, suprantama, dalykus kuriuos galima gauti už pinigus: bifšteksą, alų, knygas, teatrą, automobilį, išsilavinimą ir kitką. Nematau tame nieko blogo ar tuo labiau absurdiško.

  31. beast on Lapkritis 30th, 2011

    Nu, Sejanau, mano nuomone, pagarba nera atiduodama uz kazka ka tu ir taip turi daryti. net pagal istatyma turi rupintis vaikais iki pilnametystes, taip kad vaiku ir paaugliu apsauga yra privaloma. Ir uz tai pagarba automatiskai atsiranda?? Jeigu ta darai gerai – tebunie. Bet tai jau kokybes vertinimo klausimas – visgi ne automatiskai. Man niekas pagarbos neatiduoda uz tai kad darbe pasirodau – dirbk savo darba, mulki! tas pats su tevais – vaikais. Prisidarei vaiku – tai dabar ir prisiimk pareigas. Jeigu atlieki jas gerai, tikrai esi gerbtinas zmogus, nes labai mazai kas ta sugeba.

    „tai troleibuse uzleidi senutei vieta ar sedi kiausius isvertes, kol ji stovi?“
    Banai – saunus klausimas. Bet kam tas nepagarbus tonas? (double pun). Gal pats zmoniu automatiskai negerbi?
    O i tavo klausima, tai… troleibusais jau 10 metu nevazineju. O kai vaziuoju, tai dazniausiai stoviu. O jeigu ir sedziu, tai bobutem vieta uzleidziu. Jeigu jos nespeja manes aprekt pries tai kaip as speju kad ir pastebet konkrecia bobute. Tada jom tenka pastovet.

    Zodziu – as visada buvau uz taik autoritetas ir pagarba – uztarnaujami dalykai. Jie nera automatinai, bent jau mano akyse. Jeigu kazkas gerbia vyresnius vien del to kad jie vyresni – tuo geriau tiem vyresniem matyt. Irtie kurie ta pagarba atiduoda, del to nera blogesni. Toks ju isitikinimas. Mano yra kitoks.

  32. Sarkazmas on Lapkritis 30th, 2011

    Sejanus, dėl paauglių išlaikymo tokiu atveju labiau gerbti reikia esamą valdžią, kuri paskirsto biudžetą, o ne tuos, kurie mokesčius į jį sumoka. Galima būtų suvaryti visus pinigus į krepšinio populiarinimą, tada paaugliai galėtų tiesiai šviesiai mokesčių mokėtojams į akis spjaudyti.

  33. Anonimas on Gruodis 1st, 2011

    Taip taip Romperai logikoje trukumai jauciasi :) Kitaip ir as galiu taip zodzius paaiskinti, pavyzdziui kas yra sviestas :
    Sviestas tai sviestukas .. va du skirtingi zodziai kurie kartais reiskia ta pati … puiki logika Romperai.

  34. Sejanus on Gruodis 1st, 2011

    Zodziu – as visada buvau uz taik autoritetas ir pagarba – uztarnaujami dalykai.

    Užuot kartojęs šitą mantrą, papasakok konkrečiai kaip jie užsitarnaujami. Nes kol kas panašu ji tereiškia, kad galima negerbti kito nepaisant nieko. Mol tu ardykis o aš pranešiu jei pavyks užsitarnauti pagarbą.

  35. romperas on Gruodis 1st, 2011

    Anonime, gal tu ir jautiesi geresnis žodynų sudarinėjimo specialistas už Lietuvių kalbos instituto darbuotojus, bet man taip neatrodo. Jei sviestas yra neveikiamojo dalyvio būtasis laikas, pavyzdžiui, tai nereiškia sviestukas ;)

  36. beast on Gruodis 1st, 2011

    O tu Sejanau nustok kartojes, kad isvardinai kaip jau cia visi suaugusieji uzsitarnavo ta pagarba, nes man tai atrodo savaime suprantama ir nera pakankama salyga pagarbai.

    O jeigu jau taip nori, tai pirmiausia reiktu gerbti vaikus ir paauglius. Neaukleti ju „nes as taip pasakiau“ metodika, nekelt pries juos rankos, pripazint tam tikra ju individualuma, padeti saviraiskoje, suprasti kad jie turi gyvenima uz namu sienu ir kad jis jiem toks pats svarbus o daznai ir svarbesnis, reikalui esant isklausyt, patart, padet ir atvirksciai, nujaust kada reiktu uzsiciaupt ir nesikist. Ir svarbiausia – nepamirsti kad visi tie „gerbiamieji“ suaugusieji buvo ir vaikai ir paaugliai, ir kaip taisykle, tie kietakakciai bumbantys „…o mano laikais“ ir reikalaujantys tos jaunimo pagarbos, jaunysteje patys buvo patys ziauriausi chuliganai, laisvamaniai, plevesos, vadink kaip nori… nekenciu zmoniu kurie selektyviai pamirsta tai kas jiem patogu.

    Pasirupinti kad vaikas turetu stoga virs galvos, butu sotus ir gautu issilavinima tevai PRIVALO. Jeigu kazkiek pameni matematika, tai tokia salyga yra vadinama butinaja, bet nepakankama salyga.

    Ar geriau, Sejanau?

  37. Sejanus on Gruodis 1st, 2011

    Nei kiek ne geriau. Jei tu preziumuoji, kad suaugę kažką PRIVALO, aš ramiai preziumuoju, kad vaikai PRIVALO gerbti suaugusius in return, case closed. Pratęsim jei sugalvosi ką geriau pasakyt.

  38. beast on Gruodis 1st, 2011

    Tu sugalvoji, as sugalvoju, tu remiesi kazkokia savo patirtim, as kazkokia savo. Tavo preziumavimas turi LYGIAI tiek pat svorio kiek mano preziumavimas.

    Na… galbuuuuuuuut isskyrus nedideli fakta kad vaikai gimsta nieko nemokedami, nezinodami ir turi mokytis bei kopijuoti elgsenos modelius is suaugusiuju, ir jeigu suagusieji nori pagarbos is jaunimo, tai pirmiausia turetu ismokti patys ja rodyti. Lengviausia zinoma skiepyti, kad reik gerbt vyresnius, nes jie vyresni, nes as taip pasakiau… Gerokai sunkiau ismokint vaikus mastyt kritiskai, atsisrinkti kas vertas atoriteto, o kas ne, ir tuo paciu ta autoriteta uzsitarnauti… Tas tikrai yra sunku. Va tokie tevai ir pedagogai yra verti tos pagarbos.

    Tai taip – nepaisant sitos „nedideles“ skyles tavo nuomones pagrindime – case closed;)

  39. Sejanus on Gruodis 3rd, 2011

    Lengviausia zinoma skiepyti, kad reik gerbt vyresnius, nes jie vyresni, nes as taip pasakiau

    …nes aš išvardinau eilę priežasčių pagarbai, kurias tu nurašei kaip savaime suprantamus dalykus… nes tu painioji pagarbą su autoritetu… nes nuolat iškraipai ką sakau ir darai šiaudines baidykles… nes suaugusiųjų sąvoką staiga pradėjai siaurinti iki tik tėvų… nes matai pasaulį pro rožinius idealizmo akinius, pro kuriuos visi turi laiko ir lėšų tobulam auklėjimui… nes sukinėji kalbą nuo šono į šoną… nes nieko konstruktyvaus taip ir nesugalvojai.

  40. Anonimas on Gruodis 3rd, 2011

    Romperai, nesnekek nesamoniu, as taip nesijauciu. Dar kart pasikartosiu, tau tikrai prastai su logika, jei ginciji, kad zodzio aiskinimas naudojant ta pati zodi nera kvailas. O gal tu tiesiog nesupranti ka as bandziau tau pasakyti ir tiesiog siaip trolini.

  41. romperas on Gruodis 3rd, 2011

    Anonime, jei nematai logikos, dar nereiškia, kad jos nėra. Negali skųstis, kad žodžio paaiškinimas nebuvo duotas. Per keletą dienų jau turėjo dašusti ir tai, kad laisvamanis ir laisvamaniškas ne visada reiškia tą patį. Jai dar atkakliai nedašuto, tai LKŽ dėl to nėra kaltas.

  42. beast on Gruodis 3rd, 2011

    „…nes aš išvardinau eilę priežasčių pagarbai, kurias tu nurašei kaip savaime suprantamus dalykus…“

    Jo jo jo… dar galva i siena padayzyk. Bus itikinamiau.
    Kartoji man, kad tai as nieko naujo nesugalvoju, o kai parasau kazka, tai arba nurasai kad neigalus mano argumentas arba sita nesamone kaip rozanciu varai. As visiskai elementariai parasiau kodel to negana jau pries ‘n’ post’u, bet neee… sveika marija malones pilnoji…
    Gera ginco taktika:)

  43. beast on Gruodis 3rd, 2011

    Ir dar, Sejanau…
    „nes tu painioji pagarbą su autoritetu“
    Ar ne?
    http://www.zodziai.lt/reiksme%26word%3Dautoritetas%26wid%3D2096

  44. Sejanus on Gruodis 3rd, 2011

    Tai sakydamas, kad suaugę patys turi gerbti paauglius, turėjai omenyje, kad paaugliai suaugusiems turi būti autoritetas? :D D

    Na ir beviltiškas…

  45. beast on Gruodis 3rd, 2011

    Laukiau sito tavo pastebjimo:D
    Pasirodo nesi toks nepastabus kaip galima butu pagalvoti. Vadiansi tavo nepastabumas slektyvus. Taip pat geras metodas gincytis.

    Bet negi nematai kad pats vaikstai ratais… As tavo argumentacija ir pozicija galiu susukt i uzdara rata, tai pat lengvai kaip tu mano. Stai kur matau skrituma tarp musu poziciju – ta uzdara rata kazkas turi sulauzyt; pagarba turi atsirasti kazkur, kazkaip ir kazkodel. Kaip jau minejau (ir dabar jau turiu kartotis), kad tai vaikai is suaugusiuju kopijuoja elgesio modelius, o ne atvirksciai. Tai kazkaip gan logiska, kad jie ir turetu ta uzdara rata lauzyt ir atitinkamai elgtis, kad kai jie bus seniai jiem trolikuose kazkas vieta uzleistu.

    Su tavim gincytis istiesu beviltiska. Tu mieliau uzsiimsi zodziu zaismu negu sugalvosi nauja argumenta kuriame butu bent truputi socialines logikos.

    Ir dar sis tas. Man regis tu painioji pagarba, labai asmenini ir subjetyvu pojuti, su paklusnumu ar padorumu ar dar kazkokiom socialiai priimtinom elgesio normom.

  46. Anonimas on Gruodis 3rd, 2011

    Romperai, Jei nematau logikos taip pat nereiskia, kad ji yra, ir kam vel nusisneki ? Perskaityk pirma mano posta, pabandyk suprasti ka sakiau, tada komentuok … Man per kelias dienas dasuto gana aiskiai, kad tau svarbiausia posta parasyti, snekant beleka, taip matyt jautiesi teisesnis net neskaites ka raso oponentas :)

  47. Anonimas on Gruodis 3rd, 2011

    Pagal Rompera zodziu aiskinimailogiski atrodo taip :
    Kas yra Liberalas ? – Liberaliskas :)
    Kas yra Komunistas spekit … ogi komunistiskas :)
    arba kas yra ateistas – ateistiskas

    na galima testi kiek nori tokiu zodziu aiskinimus, bet Romperui svarbiausia sneketi atgal nesamones negu suprasti kad tai tiesiog nera logiska ir tai pripazinti … Gal tai tiesiog zmogaus kvailumas, o gal tiesiog trolinimas neturint ka veikt ?

  48. romperas on Gruodis 3rd, 2011

    Anonime, jei būtum buvęs įdėmus, tai ne pagal romperą, o pagal Lietuvių kalbos žodyną.O jei būtum dar įdėmesnis, tai laisvamanis kartais yra būdvardis, o ne daiktavardis. Tai nurodyta ir komentare romperas on Lapkritis 25th, 2011 , kurį tu puolei kritikuoti. Atkreipk dėmesį į santrumpą adj.

  49. Anonimas on Gruodis 4th, 2011

    Parasiau as teisingai , butent pagal Rompero logika , nes dauguma zodziu LKZ naaprasineja nelogiskai ir nenaudoja tu paciu zodziu , o tu tiesiog nesugebi pripazinti , kad tiek nusisnekinejai … KOKS skirtumas , kad jis kartais gali buti budvardziu .. na ijunk smegenis ir suprask pagaliau – aiskinant zmogui bet koki zodi turi isreiksti savoka kitais zodziais kaip , kad cia :
    laisvaman|is, laisvamanė dkt. žmogus, kritiškai arba neigiamai vertinantis religiją, iškeliantis proto laisvę.
    Nes kitu atveju jei rasysi kad Laisvamanis – laisvamaniskas – teks ieskoti zodzio „laisvamaniskas“ ir ziureti jo prasme nes tai nieko nepaaiskina…
    o tavo kvailas gincijimasis yra tiesiog ,manau, tavo charakterio savybe ir nesugebejimas pripazinti,kad klysti ..

  50. romperas on Gruodis 4th, 2011

    Anonime, nu bet tu ir kvailys. Juk ir nuorodą į lkz.lt daviau (romperas on Lapkritis 29th, 2011). Žodžio paaiškinimas nucopypastintas iš žodyno.

    Žodžių prasmę reikia aiškintis iš konteksto. Skeptikas pateikė pedagogės sakinį iš lrytas. Ten laisvamanis – pažyminys ir labai tinka būti būdvardžiu.

  51. Anonimas on Gruodis 4th, 2011

    Kvaili matau yra tavo motinos vaikai ( bent jau vienas ) Ir zodziu prasme galima tikslinti is konteksto o ne ja (prasme) rasti ten … Na nebent tas zodis panaudotas pirma kart zmonijos istorijoje.
    Ir kita karta jei jau moki copypastint tai nukopypastink ir laisvamaniskas o tada diskutuok apie zodzio prasme …

  52. romperas on Gruodis 4th, 2011

    Anoninime, straipsnyje visai nekalbama apie religiją. Pagal Meriam Webster visai geras apibrėžimas. Man tik nepatiko skeptiko vertimas į lietuvių kalbą. Vietoj „remdamasis įrodymais“ gal geriau būtų „remdamasis protu“ arba net „sveiku protu“. Na ir sakinyje tas žodis tinka būti būdvardžiu, kaip ir pateikiama 2 reikšmė lkz.lt.

  53. Anonimas on Gruodis 4th, 2011

    Taip, straipsnyje nekalbama apie religija.(bet prie ko cia ?) Net jei ir pagal Meriam Webster tai visai geras apibrezimas – nebutinai jis logiskas. Toks zodzio paiskinimas kuri pateikei pradzioje – nelabai ta zodi paaiskina nes naudoja tuos pacius zodzius:
    2 laisvamãnis, -ė adj. (2) BŽ504 kuris laisvų pažiūrų, laisvamaniškas.
    Vienintelis zodis kuris cia kazka paaiskina zodyje laisvamanis tai zodis „paziuru“ kiti zodziai kaip laisvu ir laisvamaniskas – beverciai ir tu zodziu reiksme (velgi) reikia ziureti zodyne. Todel ir pasakiau, kad nesinaudotum tokiu nelogisku zodzio aiskinimu tolesneje savo diskusijose .. o tu uzsivedei gincytis kokia forma jis panaudotas ir t.t.

  54. romperas on Gruodis 4th, 2011

    Anonime, nukopijavau viską iš žodyno, todėl priekaištus tau reiktų siųsti į Lietuvių kalbos institutą :) Jie, tarp kitko, neužsiima išsigalvojimais, o pateikia taip, kaip tie žodžiai gyvai yra arba buvo vartojami.
    Man žodynas visai gerai paaiškina. Esu tikras, kad nuo šiol ir tu žinosi, kad laisvamanis ir laisvamaniškas kartais reiškia tą patį.

  55. Anonimas on Gruodis 4th, 2011

    Beje pagal Meriam Webster

    Definition of FREETHINKER

    : one who forms opinions on the basis of reason independently of authority; especially : one who doubts or denies religious dogma

    ko tu cia isvis ji paminejai, nesuprantu .. gal vel trolini ?

  56. Anonimas on Gruodis 4th, 2011

    na tu vistiek kartoji ta pati ir apsimeti kvailu …
    Paskaityk postus nuo pradziu .. minejau , kad tai nelogiska ir visai nesvarbu ar tau gerai paaiskina ar negerai. Tavo neuronu tinklas per silpnai isvystytas, kad suprastum , kad tai nelogiska …
    pala .. o gal tu cia zaidi zaidima „as busiu paskutinis“ poste ? Todel ir rasai toliau bele ka ?

  57. Kurshis on Gruodis 6th, 2011

    As tai manau, kad labai gerai yra visai negerbti savo (ir svetimu) vaiku, o ir bet taciau nelaukti ju pagarbos – issprendziau daug bereikalingo galvo skausmo.

    Na, o jai rimtai tai Sejanai, pamirsai, kad senukai ir bobutes patys gyvena is suaugusiu (pvz mano) kisenes. Butent mano ir tavo, o ne ju paciu (ne bent i koine auksa kavojo – rubliai kaip ir nebeturi vertes) kaip dauguma klysta. Pagarbos nemaciau nei vieno senuko rodant man, kad mano karta nenuvare visos LT i kapus ir, kad pensijos fondas nors ir shudinas bet vis dar egzistuoja papildomas is mano kisenes kas menesi. Tai kaip ir sakyciau ranka ranka plauna as sakysiu paugliui „as tave islaikiau“ jis man gali sakyt „as tave islaikysiu“. Pagarba tevam viena ranka galima atiduoti pagarba uz islaikyma o kita ranka nx pasiust (itin expresyviai) uz kenciama smurta seimoje. Kaip manai, ar gerbtum zmogu kuris tave laikytu uzdares kambaryje, maitintu, tada mustu iki samones netekimo, tada uzmoketu uz tavo gydyma tik tam, kad kai pasveiktum vel galetu is taves tyciotis – as ne. Smurtas, kaip zinome, buna ne tik fizinis.

    As sutinku dalinai su tavo teiginiu, kad uz tuos dalykus reikia viresniuosius gerbti, bet ta pagarba lengvai gali nubraikti netinkamais veiksmais. Tokiu atveju, manau, labiau tiktu ne „uztarnauti“ vaiku, pauugliu pagarba, o issaugoti pagarba kurios kaip ir nusipelnei :D