Tyrimai: 13% lietuvių meldžiasi kasdien, 13% mano, kad bažnyčios politikoje įtaka per maža

Viluckas Bernardinuose skundžiasi, kad lietuviai nemėgsta melstis:

Minint Berlyno sienos griūties metines, Tarptautinis tyrimų centras “The Pew“, kuris atlieka globalius sociologinius tyrimus visame pasaulyje, paskelbė tyrimo “2009 metai. Europos pulsas: 20 metų po Berlyno sienos griūties” duomenis. Apklausoje dalyvavo ir Lietuvos gyventojai. Tarp tyrimo temų (požiūris į tautiškumą, ekonomiką, demokratiją ir etc.) buvo religija.

Šiuose rezultatuose itin įdomiai atrodo faktas ties, kuriuo vertėtų stabtelėti: vos 13 proc. apklaustųjų lietuvių nurodė, kad kasdien meldžiasi. Mažiau už lietuvius kasdien meldžiasi tik bulgarai, čekai, rytų vokiečiai, tiek pat prancūzai. Pažvelkime į pirmaujančias šalis: JAV – 55 proc., Lenkija – 32 proc., Italija – 30 proc.

Skaičiai, pripažinkime, nekelia optimistinių minčių. Juk į juos patenka ir kitų religijų, kitų konfesijų išpažinėjų maldingumo įpročiai. Tačiau faktas, kad apie 90 proc. Lietuvos katalikų ne kasdien sulenkia kelius maldai, paprasčiausiai glumina. Kokios priežastys, kad žmogus bent kartą dienoje nesiteikia atsigręžti į savo Kūrėją?

Ko gero paprasčiausia priežastis, kodėl daugelis žmonių nesimeldžia yra ta, kad maldos neveikia. Jeigu nori turėti pinigų, tai reikia dirbti. Jeigu nori, kad kiti geriau gyventų, reikia eiti ir padėti tiems kitiems… O maldos – melskis kiek tik nori, nuo to niekas nepasikeis.

Delfi ir Alfa praneša. kad Lenkijoje už lytinį santykiavimą su nepilnamete nuteistas kunigas. Tai ko gero tik rodo, kad kunigai patys netiki savo skleidžiamomis religinėmis pasakomis.

Taip pat, Delfi prieš keletą dienų skelbė truputį optimistiškai nuteikiančius tyrimo rezultatus:

13 proc. lietuvių Bažnyčios įtaką vadina per maža, 21 proc. – per didele

Optimistiškai nuteikia tai, kad žmonių, kuriems atrodo, kad bažnyčios įtaka per didelė yra daugiau, nei žmonių, kuriems atrodo, kad įtaka per maža… Deja, tai nėra taip jau optimistiška – žmonių, kuriems atrodo, kad įtaka nei per didelė, nei per maža, yra maždaug 3 kartus daugiau, nei mūsų.

Komentarų: 47

  1. eismo on Lapkritis 29th, 2009

    Sutinku, reikia eiti ir dar daugiau DIRBTI, bukai kalti PINIGĄ, tapti absoliučiu bio robotu, valdomu instinktų (duonos ir žaidimų), be grožio sampratos, be kūrybos polėkių, pirmyn kurti geresnį(?) gyvenimą ! (Tik jau visą tai girdėjau- Leninas panašiai kalbėjo)

  2. Bad.F.Word on Lapkritis 29th, 2009

    eismo, pati Lenino įdėja buvo gera, tik, kad jos įgyvendinimas buvo laaabai prastas.
    Beja, tu nusišneki. Per daug viską sureikšmini.

  3. Bedievis on Lapkritis 29th, 2009

    Kam bukai kalti pinigą, jei galima bukai melstis. :D

  4. ljietuvis on Lapkritis 29th, 2009

    Malda niekam nekenkia (išskyrus retas išimtis), o dažnai netgi padeda (placebo efektas). Aš čia problemų nematau.

  5. Skarbonkė on Lapkritis 29th, 2009

    O kaip tie atvejai, kai tėvai nužudo savo vaikus besimelsdami, vietoj to, kad kreiptųsi į gydytojus? Ne vieną ir ne du kartus tai yra nutikę.

    Nors iš kitos pusės, tai savotiška natūralioji atranka. Pasakomis tikintys žmonės žudo savo vaikus, taip pasišalindami iš genofondo… Gal visgi ir naudingas dalykas ta malda :D

  6. zaremba on Lapkritis 29th, 2009

    Mes- homoseksualai, sakome riztinga ne maldu paistalams, maldos skatina homofobija, visus protingus jaunuolius kvieciame neiti i baznycias ir nesimelsti!

  7. ljietuvis on Lapkritis 29th, 2009

    Skarbonke, sakiau, kad yra retos išimtys.

  8. eismo on Lapkritis 29th, 2009

    …Prekybų centrai jau mirksi Kalėdų papuošimais. Su aibe šūkių, kurie ragina skubėti, būti pirmiem, gudriem, daugiau imti, mažiau duoti ir tarsi tik per tai mes būsime laimingi žmonės, kurie tikrai supranta kas yra Kalėdos, nes krepšys pilnas pigaus tualetinio popieriaus, kurio nusipirkome už specialią „kalėdinę“ kainą. Ir dabar galime drąsiai laukti Kalėdų. Atrodo pigu ir lėkšta. Bet liūdna tai, kad mes ne tik priprantame prie pigaus, nekokybiško maisto, bet ir prie pigios ir labai paviršutiniškos kultūros, kuri neleidžia subręsti mūsų žmogiškumui, trukdo ieškoti giluminių ir esminių žmogaus poreikių ir atsakymo į juos…

  9. MaikUniversum on Lapkritis 29th, 2009

    „Kam bukai kalti pinigą, jei galima bukai melstis.“

    :D gerai pasakyta.

  10. skeptikas on Lapkritis 29th, 2009

    eismo,

    trukdo ieškoti giluminių ir esminių žmogaus poreikių ir atsakymo į juos

    Na ir man labiau patiktų, jeigu visi žmonės, stengtųsi tobulėti. Bet tavo metodas – bandymas tobulėti per tikėjimą pasakom – yra idiotiškas.

  11. MaikUniversum on Lapkritis 29th, 2009

    Eismo, problema tame, kad tu viską matai arba juoda arba balta. Tačiau ignoruoji pilkus atspalvius, t.y. tikrąją realybę. Na, papuošimai parduotuvėje skirti bukai masei (ypač vaikams) prisiviliot, bet gi ne parduotuvės kaltos, kad žmonės bukėja, o tų pačių žmonių neišsilavinimas galbūt, nemokėjimas racionaliai mąstyti ar dar kas, čia jau galima būtų pasianalizuoti. Todėl kai kurie žmonės lengviau pasiduoda ar parduotuvių vilionėms, ar kokio juodaskvernio blevyzgomis apie amžinąjį gyvenimą ant balto debesies ar šiaip čigonės įtakai išburti ateitį :)

    Tokių kaip tavo pavyzdžių, neva, kapitalistinių „blogumų“, galiu prigalvoti daugybę, bet tai tebus susikoncentravimas ties blogybėm ir ignoravimas gerų dalykų.

    O šiaip, žmonės turi laisvą pasirinkimą ar eit bažnyčion, ar eit į maximą. :)

  12. eismo on Lapkritis 30th, 2009

    Na ir man labiau patiktų, jeigu visi žmonės, stengtųsi tobulėti. Bet tavo metodas – bandymas tobulėti per tikėjimą pasakom – yra idiotiškas.

    Skeptike, pateikite pvz., kaip galima tobulėti ieškant giluminių ir esminių žmogaus poreikių per materializmą?

  13. eismo on Lapkritis 30th, 2009

    zaremba on Lapkritis 29th, 2009. Mes- homoseksualai, sakome riztinga ne maldu paistalams, maldos skatina homofobija, visus protingus jaunuolius kvieciame neiti i baznycias ir nesimelsti!

    MaikUniversum, iš tokio raginimo matau, kad pažangus jaunimas privalo rinktis maximą …

  14. LosAngeles on Lapkritis 30th, 2009

    O kaip tie atvejai, kai tėvai nužudo savo vaikus besimelsdami, vietoj to, kad kreiptųsi į gydytojus? Ne vieną ir ne du kartus tai yra nutikę…

    O kaip tie atvejai, kada gydytojai ‘nuzudo’ neatlikdami pareigu ir del neatsakingumo, nes jie turi teise gauti rimta voka i kisene? Ne viena ir ne du kartus tai yra nutike.
    O jei rimtai, tai malda nepamaiso niekam. Jus gi panasu kalbate apie psichus, tai vieni is ju zudo malda, kiti prasuka genocidus ir su sukiu ‘i sviesu rytoju’ patiesia milijonus. Nemaisykite siu dalyku

  15. skeptikas on Lapkritis 30th, 2009

    Taip Los Angeles, malda nemaišo niekam, išskyrus tais atvejais, kai visgi maišo. MaikUniversum paminėjo konkretų atvejį, kai maldos pakenkė. Žmonės (tikėdami maldos galia) meldėsi vietoj to, kad nuvestų vaiką pas daktarą, vaikas numirė.

    Tai nekenkia, tiesa?

  16. eismo on Lapkritis 30th, 2009

    Gydimas pagal mokslinius metodus yra pakenkęs šimtus kartų daugiau. Kasmet Lietuvoje žmonės miršta nuo vaistų, labai materialus pakenkimo atvejas.

  17. skeptikas on Lapkritis 30th, 2009

    Eismo,

    kaip galima tobulėti ieškant giluminių ir esminių žmogaus poreikių per materializmą?

    Aš nesuprantu apie ką tu kalbi.

    Giluminiai ir esminiai žmogaus poreikiai visiems yra skirtingi.

    Man dvasingumas = daugiapusis išsilavinimas, o materializimas = pasitenkinimas vien materialinėįm vertybėm.

    Tikėjimas pasakom yra tiesiog idiotizmas, kuris su dvasingumu niekuo nesusijęs.

  18. skeptikas on Lapkritis 30th, 2009

    Eismo:

    gydimas pagal mokslinius metodus yra pakenkęs šimtus kartų daugiau. Kasmet Lietuvoje žmonės miršta nuo vaistų, labai materialus pakenkimo atvejas.

    Tiesa, bet užtai padėjęs gydymas yra milijardus kartų daugiau. Ir ką?

  19. eismo on Lapkritis 30th, 2009

    O malda padėjus trilijonus kartu daugiau ir ką?

  20. eismo on Lapkritis 30th, 2009

    Skeptikas, skiri tikėjimą pasakomis nuo religijos?

  21. LosAngeles on Lapkritis 30th, 2009

    Taip Los Angeles, malda nemaišo niekam, išskyrus tais atvejais, kai visgi maišo…

    Tamsta juk tikrai neesate toks kvailas. Tai kam apsimetineti? Malda nemaiso, ir tokio atvejo tamsta nepateiksite. Viskas kuo bandote oponuoti, tai kad kazkas kazko nenuvede pas gydytoja, o tikejo maldos galia. Tai kad jis nenuvede, tai cia ne malda kalta, o tas kuris nenuvede. O tai kad malda nepadejo tuo konkreciu atveju, tai niekas ir nesako kad ‘ji isgydo nuo visu ligu’. Ji tik nemaiso ir gali padeti…
    Tai iseitu nekenkia. Tiesa(be klaustuko).

  22. skeptikas on Lapkritis 30th, 2009

    Eismo skiri tikėjimą pasakomis nuo religijos?

    Daugeliu pasakų tiki vienetai, o religinėm pasakom tiki būriai žmonių?

  23. skeptikas on Lapkritis 30th, 2009

    Tamsta juk tikrai neesate toks kvailas. Tai kam apsimetineti? Malda nemaiso, ir tokio atvejo tamsta nepateiksite. Viskas kuo bandote oponuoti, tai kad kazkas kazko nenuvede pas gydytoja, o tikejo maldos galia. Tai kad jis nenuvede, tai cia ne malda kalta, o tas kuris nenuvede.

    Hm.. jeigu nebūtų tikėta niekais, būtų ėmęsi normalių priemonių gydymui. Tai buvo akivaizdi tikėjimo maldos galia žala. Kai dėl TIKĖJIMO maldos galia buvo nesuteikta tinkama medicininė pagalba

  24. eismo on Lapkritis 30th, 2009

    skeptikas on Lapkritis 30th, 2009 …Man dvasingumas = daugiapusis išsilavinimas …
    skeptikas on Lapkritis 30th, 2009
    Eismo skiri tikėjimą pasakomis nuo religijos?
    Daugeliu pasakų tiki vienetai, o religinėm pasakom tiki būriai žmonių?

    Iš šių, Jūsų žodžių, tikrai matosi, kad Jums išsilavinimo labai trūksta, o ypač filosofijos ir religijotyros, sėkmės moksluose.

  25. LosAngeles on Lapkritis 30th, 2009

    Na gerai, kaip tamstai ant pirstu:
    zinote posaki ‘pramusti galva siena’? Manau taip. Tai kas tokiu atveju kaltas: siena, kad ji tvirtesne uz galva, ar durna galva, kad vietoje panaudojusi tam skirtus irankius, bando pramusti siena pakausiu?
    Malda pakenkti negali, gali pakenkti tik ‘durna galva’. Ir kai nori musti, tai pagali randi. Jusu atveju tai tikejimas… O kas kaltas, kai gydytojai neatlieka pareigu ir ‘nesuteikia tinkamos medicinines pagalbos’? Kazkaip keistai bandote iteigti, kad kreipimasis i gydytojus automatiskai garantuoja puiku aptarnavima. Tikrai ne. Tai kas trukdo? Tikejimas kokiais pramanais trukdo?

  26. romperas on Lapkritis 30th, 2009

    skeptike, ar tai reiškia, kad nustojus tiems 13proc. melstis teks padidinti biudžeto išlaidas sveikatos apsaugai 13proc.?

  27. ljietuvis on Lapkritis 30th, 2009

    Šiaip ar taip, tokie atvejai, kai dėl tikėjimo maldos galia žūva žmonės, tikrai reti. O kaip placebas malda puikiai veikia daugybei žmonių. Neteigiu, kad vienas kitą nusveria. Tik sakau, kad prieš puolant kritikuoti reikia atsižvelgti į abu dalykus.

  28. skeptikas on Lapkritis 30th, 2009

    „Šiaip ar taip, tokie atvejai, kai dėl tikėjimo maldos galia žūva žmonės, tikrai reti.“

    Tiesa. Aš tik prieštaravau teiginiui, kad maldos visiškai nekenkia.

  29. eismo on Lapkritis 30th, 2009

    O aš pritardamas Skeptiko logikai pareiškiu: automobiliai kalti dėl žmonių žūties keliuose … kas gali paneigti, kad ne taip?

  30. ljietuvis on Lapkritis 30th, 2009

    Eismo, mano manymu, taip ir yra. Esmė yra dalyko daromos naudos ir žalos santykis.

  31. eismo on Lapkritis 30th, 2009

    ljietuvi, vėl draugelio pasakytas nesąmones vynioji į vatą?

  32. ljietuvis on Lapkritis 30th, 2009

    Nelabai supratau, ką tuo norėjai pasakyti. Atrodo išreiškiau, kad nesutinku su teiginiu, jog malda – žalingas dalykas?

  33. eismo on Lapkritis 30th, 2009

    Ljietuvi, tada atsiprašau už savo repliką :)

  34. feministė on Lapkritis 30th, 2009

    „ieškant giluminių ir esminių žmogaus poreikių per materializmą?“
    Nelabai man aišku, kas yra „giluminiai“ poreikiai (čia, matyt, kažkoks giliai dvasingas dalykas, kurio man suvokt neduota), bet, jei racionaliai mąstant „esminiai poreikiai“ atitinka „pagrindinius poreikius“, tai jie ir yra grynai materialūs (prisiminkite Maslow poreikių piramidę). Jeigu „esminiai“ reiškia ne tą, ką aš manau, bet kažką tokio iracionalaus ir paslaptingo, tada, sorry, vėl nebežinau.
    O šiaip, užknisa juodai, kai dvasingumas siejamas išimtinai su tikėjimo klausimais (savotiškai uzurpuojamas)

  35. Sejanus on Lapkritis 30th, 2009

    O su kuo tu sieji dvasingumą, feministe? :)

  36. eismo on Gruodis 1st, 2009

    feministė on Lapkritis 30th, 2009 „esminiai poreikiai“ atitinka „pagrindinius poreikius“, tai jie ir yra grynai materialūs (prisiminkite Maslow poreikių piramidę)

    XX a. humanistinės psichologijos pradininkas Abraomas Maslovas (Abraham Maslow) pavaizdavo „poreikių piramidę“, esminių žmogaus poreikių laiptelius. Pirmiausia mums reikia oro, kai jo įkvepiame, imame ieškoti maisto, norime būti saugūs, imame trokšti meilės, pripažinimo, paskui – tiesos ir grožio, o galiausiai – geresnio, teisingesnio pasaulio, saviraiškos, dvasingumo.

    Prisiminę „Maslovo poreikių piramidę“ (tik kaip prielaidą, kad piramidė teisinga) matome, jog tik du apatiniai laipteliai priskirtini prie materialiųjų poreikių, neneigsiu, jie biologinei būtybei yra absoliučiai būtini. Bet su trečiuoju laiptu į viršų prasideda dvasinių poreikių troškimas. Ir viską vainikuoja gyvenimo prasmės ir laimės paieškos. Štai šioje vietoje reikėtu atsakyti sau, kokia gi mano pačio gyvenimo prasmės ir laimės sąvoka, kaip aš ją užrašyčiau savo vaikams?

  37. LosAngeles on Gruodis 1st, 2009

    O šiaip, užknisa juodai, kai dvasingumas siejamas išimtinai su tikėjimo klausimais (savotiškai uzurpuojamas)…

    Kodel uzurpuojamas? Juk pats zodis dvasingumas jau nurodo i nematerialia zmogaus puse. Priimant zmogu kaip cheminiu procesu rinkini nemateriali puse atmetama(zmogus yra tik materija). Koks gali buti cheminiu reakciju dvasingumas? Dvasingumas- tai grynai nematerialios zmogaus dedamosios sritis, kuria ir nagrineja ivairios tikejimo (aukstesne jega- Kureju) doktrinos.

  38. feministė on Gruodis 1st, 2009

    Sejanus, filosofinį klausimą uždavei. Nesieju su niekuo, nes neišmanau, kas tai yra (matyt, esu beviltiškai nedvasinga). Man gyvenimo prasmė – šiam, o ne anam (dvasių?) pasauly. Be to, labai nemėgstu „etikečių klijavimo“, kai žmonės, nelabai nusimanydami, apie ką kalbama, bet nenorėdami to parodyti, kitus sudėlioja į lentynėles pagal kažkokį požymį (šiuo atveju, „dvasingas – nedvasingas).
    O kaip manote, SS ar gestapo karininkas, siunčiantis žmones į dujų kameras, bet švelniai mylintis savo šuniuką ir verkiantis, kai klausosi Vagnerio, yra dvasingas? O jei jis dar ir karštai tikintis?.
    LosAngeles, matyt, niekad nebuvai įsimylėjęs, jei klausi, koks gali būti cheminių reakcijų dvasingumas. Juk meilė – išimtinai cheminių procesų nulemtas reiškinys (turiu omeny Eros, ne Agape ar Filios)

  39. eismo on Gruodis 1st, 2009

    feministe, man patinka šis meilės reiškinio paaiškinimas: skiriama meilė kaip dovana nuo meilės kaip poreikio. Sąlygiškai galima išskirti keturias meilės, kurias išgyvena žmogiškosios būtybės, atmainas: tai prisirišimas, draugystė, erotinė meilė ir artimo meilė.

    Prisirišimą autorius priskiria šeimos nariams, seniems bičiuliams ir tam tikru požiūriu – gyvūnams; draugystę jis supranta gerokai giliau ir plačiau, negu apie šį jausmą įprasta kalbėti mūsų laikais, primindamas Biblijoje bei antikos pasakojimuose minimus neišskiriamus draugus; erotinę meilę aptaria ir paties įsimylėjimo, ir šeimos gyvenimo kontekste; artimo meilę laiko aukščiausia meilės forma, kuri gali būti skiriama tiesiogiai Dievui.

    Kiekviena iš šių meilės atmainų pasižymi tik jai būdingais bruožais, tačiau visas jas vienija tai, kad nė viena iš jų pati savaime negali būti laikoma nei dievybe, nei gyvenimo tikslu. Autorius cituoja posakį, kad kai meilė įsigeidžia virsti dievu, ji tampa demonu, t.y., tapusi gyvenimo viršenybe ir aukščiausia vertybe, meilė pagenda, praranda dieviškąją kibirkštį ir tampa ne tik pavojinga, bet kartais net pražūtinga.

  40. Bedievis on Gruodis 1st, 2009

    Iš kur dvasingumas, kai kalbame apie kasdienines maldas? Tai rutina, monotonija, kai krikščionis skuba automatiškai atbambėti privalomus poterius. Tai visiškai tuščiai praleistas laikas, ir jokio placebo efekto tokiais atvejais tikėtis negalima.

  41. eismo on Gruodis 1st, 2009

    Bedievis on Gruodis 1st, 2009
    Iš kur dvasingumas, kai kalbame apie kasdienines maldas? Tai rutina, monotonija, kai krikščionis skuba automatiškai atbambėti privalomus poterius. Tai visiškai tuščiai praleistas laikas, ir jokio placebo efekto tokiais atvejais tikėtis negalima.

    Matau turite praktikos :) Matyt dėl tokios nekokybiškos maldos praktikos tapote bedieviu? Ar Dievas nesuremontavo Jūsų parūdijusios Audi po Jūsų „atbambėjimo“?

  42. Bedievis on Gruodis 1st, 2009

    Tokią maldos praktiką teko stebėti iš šalies, o tikinčiu niekada nebuvau. Ir net nuoširdžiausia malda nuo Audi rūdžių nenuvalys :D

  43. romperas on Gruodis 1st, 2009

    Bedievi, jei malda yra materialus procesas, tai tik technikos klausimas, kaip su ja nuvalyti rūdis :)

  44. ljietuvis on Gruodis 1st, 2009

    Romperai, jei melsdamasis žmogus judina lūpas, virpina orą, tai nuvalyti rūdis įmanoma, tik labai jau stipriai reikia melstis :D

  45. romperas on Gruodis 1st, 2009

    Lietuvi, gamina elektrą :) Melstis galima ir mintimis.

  46. ljietuvis on Gruodis 1st, 2009

    Teoriškai įmanoma ir taip, bet čia tas pats, kas taip mirksėti, kad pakiltum į orą.

  47. Sejanus on Gruodis 2nd, 2009

    „O kaip manote, SS ar gestapo karininkas, siunčiantis žmones į dujų kameras, bet švelniai mylintis savo šuniuką ir verkiantis, kai klausosi Vagnerio, yra dvasingas? O jei jis dar ir karštai tikintis?.“

    Taip, manau, jis dvasingas. Abiem atvejais.